söndag 15 februari 2009

Navid Modiri.

Vet du vem Navid Modiri är? Inte? Good for you. Jag önskar att jag inte visste.

Det finns inte så många människor jag genuint ogillar men Navid Modiri är en av dom. Jag har följt hans "karriär" ett tag nu och för varje nytt projekt han tar sig an så växer den stora frågan: Va håller han på med?

Hans senaste påhitt är hemsidan 365saker.se. Det är en sida där man får tips om saker man kan göra. Ett tips om dagen i ett år. Dagens tips: Lär känna dina fiender! Jag tänkte följa den guiden.

Hans karriär började 2004 när han läste dikter i P3 programmet Frank. Frank var ett ganska bra radioprogram tills Navid blev programledare 2006. Han lyckades (på mindre än ett år) försämra kvalitén på programmet såpass mycket att Sveriges Radios ledningen beslutade att lägga ner programmet i början av 2007.

2007 blev Navid Modiri programledare för Sveriges Televisions äldsta och mest anrika program: Filmkrönikan. Men, vänta nu tänker du säkert. Navid Modiri kan väl ingenting om film? Nej, precis. Navid Modiri kan ingenting om film. Man kanske inte behöver kräva att han ska ha läst 3 år filmvetenskap men när Navid blev programledare för filmkrönikan hade han inte ens sett en enda Bergmanfilm. Kalkonen var ett faktum. Navid blev hårt kritiserad och lyckades göra så dåligt ifrån sig som programledare att Sveriges Television beslutade att lägga ner programmet.

Vid sidan av hans mediakarriär har han också ett band som heter Navid Modiri & Gudarna. Är dom bra? Nej.

Jag förstår inte hur en människa som har gjort så illa i från sig fortfarande får utrymme i media. Navid Modiri ska på måndag börja bloggagp.se. Det känns inte alls roligt, jag gillar Göteborgs Posten, det vore synd om tidnigen var tvungen att läggas ner.

3 kommentarer:

Tom sa...

ren tolkningsfråga. och du verkar bestämt dig. jag förespråkar motsatsen.

Anonym sa...

Jag håller med, det är en smaksak om han e bra eller ej. Hans musik är grymt svänging och hans texter är något utöver det vanliga! Har svårt att tro att de e hans fel att allting läggs ner, för isåfall kommer kulturkalaset i Göteborg att läggas ner. Har jag dock sjukt svårt att tro eftersom hela Kalaset var en succé och även Navid Modiri & Gudarna var en succé.. så jag tror det du säger är något du tycker, inte fakta.

Anonym sa...

Jag känner doften av avundsjuka:)