fredag 13 februari 2009

Jag vill ha en mer extrem Kristi Brud.




Jag såg Debatt igår. Det irriterar mig mycket att Åsa Waldau (aka. Kristi Brud) verkar vara en en sådan trevlig och vettig människa. Jag gick verkligen in med inställningen att här sitter en vettvilling, Jag försökte se en galning i studion. Hennes första uttalanden möttes av mycket stor skepsis från min sida.

"Hur kan hon säga så? Är hon galen?" tänkte jag.

Allt eftersom debatten fortsatte sänkte jag min mentala gard. Hon verkade vara ganska vettig trots allt. Hon förklarad. Hon höll med. Hon hade lärt sig mycket. Hon ursäkta sig. När debatten var över skulle jag lätt kunna bjuda henne på en fika. Hon verkade vara jättetrevlig.

Det skulle vara så mycket lättare att kunna förstå hela Knutbydramat om Kristi Brud var en galning. Efter gårdagens debatt var jag helt övertygad om att hela Knutbyförsamlingen var dockor i Helge Fossmos marionett. Åsa Waldau hade bara litat på sin Pastorskollega. Det kan man inte klandra henne för.

Då slog de mig. Det är ju precis detta som är Åsa Waldau. Hon är en psykopat. Hon kan ställa sig in hos vem som helst. Och jag gick på det.

Jag skulle antagligen vara den första att följa med Helge in i sängkammaren.

Inga kommentarer: