tisdag 24 februari 2009

Dygnsrytm.

Jag fick ett sms idag: "Uppdatera bloggen!"

Nueva Estocolmo uppdateras regelbundet, problemet är att jag har "vänt på dygnet". Det är först vid 21.00 min hjärna kickar igång på allvar.

Ni får se min blogg lite som ett amerikanskt jippo (typ oscarsgalan, valet eller super bowl). Vill man ha det allra senaste från Nueva Estocolmo får man sitta uppe hela natten och trycka F5.

Men jo, jag inser problematiken med att ha en onormal dygnsrytm. Men det har gått så långt nu så att det känns som att den enklaste lösningen är att emigrerar till New York och på så sätt komma rätt igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir jag konfunderad. Det kan mycket väl vara så att jag inte fattar, men blir det inte än värre om du flyttar till New York? 21.00 i NY är väl typ 3 på natten här? En flytt till Tokyo hade väl bättre löst problemet?

Erik sa...

Nej, du fattar nog men du tänker fel.

Jag går och lägger mig klockan 3 på natten i sverige. Det är för sent. Om jag istället skulle bo i NYC så skulle klockan vara 21.00 när jag lägger mig.

Anonym sa...

Ja jag sa ju att jag kanske inte riktigt fattar. Men jag blir än mer snurrig nu.

Du skulle då alltså flytta till NY men ha kvar dygnsrytmen så som du bodde i Sverige... Skulle du då ha klockan inställd på Svensk tid. Har du klockan inställd på NY tid skulle du väl snart vara inne i samma mönster där, eller är din rytm mer synkad med den universella tiden snarare än dygnet?

Anonym sa...

Självklart skulle han ha sin klocka på lokal tid. Och det skulle innebära att han helt enkelt kom rätt i dygnsrytmen utan att behöva ändra något.

I Sverige blir Erik inte trött förrän kl 3 på natten. I NY blir han trött kl 9 på kvällen = perfekt.

Jag tycker att det är en perfekt lösning på problemet!