söndag 15 februari 2009

Mer om festen.

Kom på att jag 03.01 inatt lovade ett inlägg om gårdagens fest.

Det finns inte så mycket att tillägga. Jag kan berätta en anekdot om när Securitas kom till festen. Många av utbytesstudenterna trodde att det var svenska Polisen som dök upp (det är ju inte lätt för dom att veta hur polisuniformer ser ut).

En kille från Schweiz frågade mig efter ett tag om polisen hade gått. På 3 sekunder blev jag The Game. Jag svarade honom på min värsta ghetto amerikanska:

"Na na na... That ain't tha Pooolice, That's just tha Toy Cops, It ain't nothin' to worry 'bout..."

Man blir lite coolare när man är på fest.


1 kommentar:

Anna sa...

Ja, det var flertalet utbytesstudenter som flydde in till mig och viskade nervöst att "The Police is outside!" Tänk om de visste vilka mesar den svenska poliskåren verkligen är... Det är väl dock inte lätt att veta när de har franska små ettriga män som mer än gärna hamrar en blodig med diverse tillhyggen som referensmaterial.