tisdag 10 februari 2009

I'm a Hellraiser!

Fick epost från Armine i torsdags. Det är Armines lägenhet jag hyr i andra hand.

"Hej Erik, jag har fått ett brev från ÖBO, ett klagomål rättare sagt. Tydligen spelas det väldigt hög musik olika timmar på dygnet i min lägenhet. Detta måste åtgärdas. Jag ber därför att du gör något åt detta innan ÖBO blir tvungna att gå ett steg längre."

Min första tanke var "WHAT!?".

Visst, Jag kanske spelar musik...
Visst, Jag har kanske haft någon förfest...
Visst, Jag har kanske haft någon efterfest....

Men "väldigt hög musik"?. Det kan jag inte ställa upp på.

Så i söndags fick jag det bekräftat. Min granne (jag tror att det är någon som bor snett upp till vänster i nästa uppgång) börjar med en av sina Ibiza sessions. Hela huset skakar. Problemet är inte ljudet, problemet är vibrationerna. När jag sitter i sängen kan jag inte luta huvudet mot väggen. Han måste byta låt med fjärrkontroll, det kan inte vara möjligt att vara i samma rum som högtalarna.

Så går det ca: 20 sekunder. Sedan börjar grannen banka. I MIN vägg!

Inga kommentarer: