torsdag 12 februari 2009

EXTRA EXTRA - THIS JUST IN!

För någon vecka sedan blev jag intresserad av Fritzl historien. Jag läste på nätet, såg dokumentärer och satte mig in. Tidigare har jag inte riktigt förstått hur otroligt stor grej och sjukt detta är. Sedan dess har jag väntat på updates kring Fritzl storyn.

I kön på ICA slår Aftonbladets framsida mig hårt på käften.

"FÖRSTA BILDERNA PÅ KÄLLARBARNEN"

Jag skäms verkligen när jag lägger ner tidningen i min korg (Ska jag stödja exploateringen av dessa offer?).

Jag har nu läst artikeln och finner den ganska märklig. Det är Elisabeth (mamman) och hennes dotter Lisa som syns på bilderna. Nu är det så att Lisa var ett av de tre barnen som levde i huset tillsammans med pappa Josef. Att kalla henne källarbarn är därför fel. Pågrund av vad som försegick i hennes källare så har hon antagligen aldrig varit nere i källaren.





Inga kommentarer: