onsdag 25 februari 2009

Förlovningen!


Det är helt underbart med Viktoria och Daniels förlovning. Helt fantastiskt.

Jag är republikan och tycker att hela kungahuset ska avskaffas. Men det finns en sak som skulle kunna ändra min åsikt och få mig att uppskatta Kungen. Det vore om Kungen började uppträda som en Kung! Jag tror inte jag har sett Carl-Gustaf i krona en enda gång?!

Men de som lider mest i allt detta är barnen. Kan du tänka dig en liten grekpojke som ska åka iväg till flygplatsen och titta på när Den Svenske Kungen kommer till landet. Kungar och Drottningar är något som för honom bara förekommer i sagor. Men idag ska pojken äntligen få se en Kung på riktigt! ...och ut kommer en vanlig 60 something man i kostym?

En mantel och en spira? Skulle det vara så farligt? Det minsta man kan begära är väl att fyra dvärgar bär runt honom i en tron iallafall?

Det enda hoppet jag ser i kungahuset är att man kan lita på att den dagen då Kungen börjar bli lite senil så kommer det deklareras krig till höger och vänster. Det känner jag på mig att han är kapabel till.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det egentligen med dig och små människor?

Anonym sa...

Lite dåligt på bloggfronten nu va. Satt ju uppe hela natten igår och tryckte på F5

Minnalainen sa...

Jag som trodde att "Mitt eget jävla Narnia" var rolig, han kan gå och lägga sig tidigt utan kvällsmat din blogg klår honom rejält!

Själv är jag rebulikan då jag är från Finland, men till min största besvikelse är min favoritbror royalist.