torsdag 17 juni 2010

Sill!

Jag älskar verkligen sill. Nästan varje vecka äter jag sill. Tallriken ser exakt likadan ut varje gång. Senapssill, löksill, potatis, gräslök, rödlök, gräddfil, knäckebröd med smör och ost. Nästan alltid med en öl till. Det finns inget annat tillfälle när öl smakar så bra. Så här års är måltiderna lite extra njutningsfulla när man kan köpa färskpotatis till rimliga priser.

Men så kommer midsommar och alla ska äta sill.

Jag vet inte varför, men det smakar inte lika gott då. Jag vill bara gå runt i villaträdgårdarna och skrika: "Ja, ni tycker det är gott nu, men jag äter sill i oktober också!".

Jag vet att det är fånigt. Men så är det.

Det är samma känsla som när manhör sitt nya favoritband på radio för första gången. Man vill ha det för sig själv på något sätt.

(Bilder från i förrgår.)

1 kommentar: