måndag 7 juni 2010

Ett tips: Lägg locket på.

Det är en politikerskandal på gång i Umeå. Edward Riedl (M) försöker iallafall hävda det. Mitt i centrum är ett skämt som Åsa Ögren (högt uppsatt socialdemokrat i Umeå) skrev på facebook på måndagsmorgonen. Visst, det är anmärkningsvärt att Åsa väljer att skämta så här, men skämtet är också ganska kul.

















Edward Riedl (M) går i taket!

Edward Riedl skriver i sin blogg på VK.se (ett inlägg som nu är toppnyhet på samma nyhetssajt) hur "anskrämligt" han tycker att sådana här skämt är.

"Som ledande företrädande måste vi vara försiktiga med hur vi uttrycker oss. Det är denna typ av kommentarer som kan ge galningar idéer att göra illdåd mot politiker som skedde med statsminister Olof Palme och utrikesminister Anna Lindh!"
 
Om Edward på allvar är orolig för att statsminister Fredrik Reinfeldt ska mördas på grund av Åsas Facebook-status så borde han ha vett att hålla tyst om det. Innan Edward bloggade om skämtet så nådde det ut till Åsas knappt 400 facebookvänner. Nu ligger det som första nyhet på en av Sveriges största nyhetssajter.  
 
Jag tror att Edward Riedl inte alls är orolig att Åsas Facebook-status kan leda till ett statsministermord. 
 
Jag tror att Edward Riedl ser denna situation som ett tillfälle att plocka politiska snyftpoäng.
 
Jag tycker att detta agerande är mycket mer "anskrämligt" än Åsas skämt.

1 kommentar:

Karin sa...

Ditt blogginlägg var det bästa jag läst på länge.