fredag 11 juni 2010

Dialog med Umeå Kommun

Jag har tidigare skrivit om kalkonsatsningen med hoppborgarSkolavslutningsfestivalen i Umeå. Sedan tog jag tillbaka inlägget när jag upptäckte att Ungdomsombudet använde uttryck som "fett awesome" när denne kommunicerade med ungdomar, då är allt förlåtet.

Nu har informatören vid Umeå Fritid Unga svarat på mitt inlägg och nu har jag nog svängt tillbaka igen.









Alltså. Om jag har förstått detta rätt:

Tidigare år har man anpassat aktiviteterna till den tänkta målgruppen. Detta gör man troligtvis för att syftet att ungdomar inte ska dricka alkohol då blir lättare att uppfylla. Men i år fick man "en bra deal" med hoppborgsföretaget så då skiter man i att anpassa aktiviteten utifrån målgruppen.

Det är som att Umeå Veganmässa skulle börja sälja korv nästa år bara för att dom fick "en bra deal" med Scan.

Nästa år kanske Umeås alkoholfria Skolavslutningsfestival samarbetar med Carlsberg om dom får "en bra deal" på sponsorkontrakt?

Bara för att det är billigt är det inte alltid bra.

2 kommentarer:

Ingela sa...

Det var alltså du! :-)
http://www.vk.se/Article.jsp?article=357060

Erik sa...

Hahaha! Aj då, någon kom på mig!