fredag 11 juni 2010

Rättelse.

Med detta inlägget vill jag rätta till ett misstag. Igår skrev jag ett inlägg där jag framförde åsikten om att Umeå Kommun inte visste hur man jobbade med ungdomar. Jag raljerade över att Umeå Fritid Unga försöker locka gymnasieungdomar med hoppborgar. Detta var dumt gjort av mig.

Jag har idag kollat runt lite hur Umeå Kommun interagerar med ungdomarna på Facebook och jag är väldigt imponerad. Det verkar som att Umeå Kommun lever mitt bland ungdomarna. Vem visste att "vuxna" kunde vara så här häftiga?








Det låter precis som att det är ungdomar själva som skriver!

Nu är jag bara en mossig gammal 25 åring, men jag tänkte att jag skulle tipsa Umeå Ungdomsombud om lite andra ord och uttryck som tonåringar använder idag:

Rocka Fett (någonting är jättebra)
Tjabba! (Hej!)
Ball (Häftigt)
Fet-hajja (att förstå något)
Softa (ta det lugnt)

Inga kommentarer: