måndag 7 juni 2010

Anders Ågren (M) kommer in i matchen.

Nu ger sig Moderaten Anders Ågren in i leken. Ja, jag kallar detta en lek. Det känns som att Umeås Moderater bestämde sig på ett möte någon gång i april "att i vecka 23 då ska vi leka rasningsleken, det gäller att gå ut i media och rasa. Ju mer bagatellartad företeelse man rasar emot, desto bättre."

Men om jag får vara seriös en liten stund så borde Anders Ågren och Edward Riedl inse vad dom håller på med idag.

Den humorlösheten dessa två politiker visar upp i sina bloggar leder till en distansering ifrån väljarna som är ett mycket allvarligare hot mot demokratin än någon psyksjuk människa någonsin kan vara.

Hur har ni tänkt er att "vanliga människor" ska kunna få förtroende för er politiker om ni inte ens förstår vad som är ett skämt och inte? So much for verklighetens folk...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Käre Gud, i år tog du ifrån mig min favoskådis Patrick Swayze. Du tog ifrån mig min favorhårdråkare Dio. Du tog ifrån mig min favosångare Michael Jackson. Så nu vill jag bara att Du ska veta att min favoritpolitiker är Mona Sahlin… AMEN!.

Roligt? - Not!

/Mittenväljare

Erik sa...

Frågan är inte om skämtet är roligt eller inte. Frågan är varför Edward och Anders måste slå på stora trumman över en sådan här bagatell?